Betalningsalternativ

– Kortbetalning

– Faktura, via klarna

Vid betalning med faktura gäller 14 dagars betaltid från den dag din order har beställts. Fakturan skickas ut omgående. För att handla

med faktura krävs personnummer och godkänd kreditbedömning. Vid försenad betalning tillkommer påminnelseavg. med belopp som är

tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta.

– Leveranstid
Leveranstid för beställningsvaror varierar beroende på storlek. Information för varje vara finns att tillgå.
Produkter som finns i laget levereras normalt inom 2 – 5 arbetsdagar. Leverans skickas till ditt närmaste utlämningsställe.

Framehome AB

Org.nummer: 559151-4632

 

– Ångerrätt och reklamation.

Följande gäller enligt Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59) 2 kap 5 §: ”Avser distansavtalet en vara som skall tillverkas eller väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller som annars skall få en tydlig personlig prägel, får konsumenten och näringsidkaren skriftligen avtala att det inte skall finnas någon ångerrätt.” Beställda Canvas-tavlor tillhör denna kategori av varor och därmed upphävs ångerrätten vid köp av dessa tavlor från Framia.se. Även måttanpassade passepartouter går under denna kategori. Icke specialbeställda produkter går under 14 dagars ångerrätt enligt lag.

Då er canvas är unik och personlig kan vi inte erbjuda ångerrätt. Vi följer 5§ Distans- och hemförsäljningslagen där ångerrätten inte gäller avseende vara som tillverkas eller förändras efter kundens personliga önskemål.  Distans- och hemförsäljningslagen gäller vid försäljning över  nätet, vid telefonförsäljning samt vid hemförsäljning. Övriga produkter som inte är specialbeställda går givetvis under lagen med 14 dagars ångerrätt.

Vi säljer alla produkter med ett års garanti samt tre års reklamationsrätt, enligt konsumentköplagen. Felaktiga eller vid ankomst skadade produkter returneras och utbytes kostnadsfritt. Vi ersätter för eventuella fraktkostnader som uppstår vid reklamationer. För reklamationer vänligen kontakta kundtjänst på info@framia.se med följande info:

  1. Ditt ordernummer
  2. Beskriv varför du vill returnera varan?
  3. Vilken åtgärd du vill att vi ska vidta, utbyte eller återbetalning.
  4. Bifoga ett foto på tavlan om den skulle vara skadad.
  5. Vänta på ett svar med godkännande och intstruktioner för returen.

Vi ersätter inte eventuella extra kostnader som kan uppstå på grund av att en produkt är skadad, felaktig eller defekt, såsom extra arbetstid, material eller dylikt. Det är upp till kunden att själv kontrollera produkten innan den monteras. Vi ersätter inte för felaktiga monteringar. Vid eventuell tvist följs allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Om du vill ångra ditt köp och returnera din vara kan du beställa en fraktsedel för 79 kr per kartong. Fraktsedel/ar skickas med post hem till dig. Det tar 2-5 dagar innan du får den i brevlådan.

Returfraktsedel skickas via epost till Kund

Ångrat ditt köp

Vid ångerköp/returer står kunden för ordinarie frakt 69:- (frakt vid köptillfälle) samt att returfrakt på 69:- . I paketet finns returfraktsedel som du som kund fäster på utsidan av ditt paket. När vi mottagit er retur kontrolleras denna så inga skador uppstått. Därefter blir ert köp krediterat och utbetalning sker från Klarna inom 3-5 arbetsdagar.