Åldersgräns

Åldersgräns vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift.

Betalningssätt & avgifter

Vi erbjuder två olika betalningsalternativ: Kortbetalning (VISA, Mastercard), samt faktura med 14 dagars betalningsvillkor (Klarna).

Kortbetalning (VISA, Mastercard)
Betalning accepteras med VISA och MasterCard. Välj Betal-/Kreditkort i kassan och fyll i kortägarens namn, kortnummer, kortets utgångsmånad och kortets CVC-kod. CVC-kod är de tre sista siffrorna i signaturfältet på baksidan av kortet vid betalning med VISA och MasterCard.

Faktura med 14 dagars betalningsvillkor (Klarna)
Vid betalning mot faktura gäller betalningstiden 14 dagar från den dag din order har inkommit. För att kunna använda dessa betalningsalternativ krävs ditt personnummer och en godkänd kreditbedömning hos vår partner samt att din order sänds till din folkbokföringsadress.

Priser

Samtliga priser från Framia är i svenska kronor och inklusive 25 % moms.

Giltighetstid och fel i publicering

Vi reserverar oss för prisjusteringar, prisfel, lagerförändringar och eventuella tekniska fel på webbplatsen, webbläsaren, nätverk och servrar. Vi förbehåller oss rätten att korrigera produkttexter, bilder och priser som skrivits eller tryckts felaktigt på webbplatsen eller i tryckt material. Vi reserverar oss för att vissa varor kan utgå eller slutförsäljas.

Outlösta paket

Om du inte hämtar ut de varor du beställt debiterar Framia kunden en avgift som motsvarar de kostnader vi haft för beställningen, f.n. 149:-. Innan denna avgift är betald kan du tyvärr ej beställa nya varor.

Leveranser

Om beställd vara finns i lager så skickar vi normalt din order inom 1-3 vardagar (Transportörens leveranstid tillkommer). Vi skickar med DHL Servicepoint och leverans sker till närmaste utlämningsställe. Kunden blir aviserad via sms när varorna finns färdiga att hämta. Det inträffar tyvärr att vissa varor tar slut i vårt lager. Om din order innehåller restnoterad kan vi delleverera din order, kontakta oss om så är fallet. Kvarvarande artiklar skickas utan extra kostnad så fort de finns i lager.

Du som konsument har rätt att häva köpet utan kostnad om du inte godkänner ny föreslagen leveranstid vid försening.

Transportsförsäkring

Alla försändelser är transportförsäkrade. Vid transportskada, reklamera försändelsen utan dröjsmål till utlämnaren (Posten eller transportbolaget). Utifrån synliga skador är att betrakta som transportskador

Ångerrätt (14 dagar) och öppet köp (6 månader)

I enlighet med lagen (2000:274) om konsumentskydd vid distansavtal och hemförsäljningsavtal närmare anger har du alltid 14 dagar ångerrätt på varor köpta via e-handel från den dag varorna mottogs. När vi fått tillbaka varan och förpackningen och konstaterat att dessa är i nyskick, kommer vi att inom 30 dagar betala tillbaka det belopp du betalat för varan samt avgifter. Om du beställt fler varor än de du returnerar betalar vi dock inte tillbaka avgifterna. Detta beror på att avgifterna är samma oavsett hur många varor du beställt. Returnerade varor ska vara i väsentligt oförändrat skick och i originalförpackning. Faktura/följesedel skall alltid bifogas vid ångerköp. Vid eventuell tvist följer vi allmänna reklamationsnämndens rekommendation. Paketera varan väl eftersom du som kund står för risken samt kostnaden för returfrakten.

Du har rätt till sex månaders öppet köp. För att detta skall gälla måste förpackningen till produkten du köpt vara obruten. Är förpackningen till varan oöppnad kan du alltså inom 6 månader returnera varan och få pengarna tillbaka. Är förpackningen bruten gäller inte öppet köp.

Reklamation

Kontakta oss innan du returnerar en vara. En vid leverans trasig eller felexpedierad varan bör returneras inom 14 dagar. Du som konsument har enligt KKL rätt att reklamera en vara inom 3år från köpet, reklamationen skall ske inom “skälig tid” från det att felet upptäckts. Reklamation som sker inom 2 månader från köpet räknas alltid som skälig tid. Önskas pengar åter för varan räknas detta som ångerköp se info under rubrik ”ångerrätt. Om du ska skicka en produkt till oss för reklamation så ber vi dig först kontakta vår serviceavdelning på info@framia.se och uppge ordernummer, produktnamn, inköpsdatum, följesedel-/ordernummer, vad som är fel och komplett adress.. Om vi behöver få in produkten för undersökning så skickar vi en fraktsedel så du slipper betala någon fraktavgift.

Personregister

Framia lagrar personuppgifter i ett register. Uppgifterna, som uppdateras regelbundet, används i syfte att upprätthålla kundrelationen och även för vår egen marknadsföring för att Du som kund skall kunna ta del av intressanta erbjudanden. Du kan när som helst tacka nej till att få sådana erbjudanden. Din e-mail adress lämnas aldrig ut till andra företag!

Framia går under Rådesigns Webbyrå AB. Orgnr: 559062-1636